k68 carburateurs afstellen

Waar moet ik op letten als ik zelf mijn K68 carburateurs afstel ?

Laat de motor warm draaien (zorg ervoor dat beide cilinders warm worden) 

Zorg er voor dat beide gaskabels ongeveer 2MM speling hebben.

Vertraag de motor als u handmatige vervroeging heeft.

Trek met een goed geïsoleerde tang een bougiedop er af, we gaan nu de carburateur van de andere cilinder afstellen.

Indien de motor niet instaat is om stationair te lopen op een cilinder, draai de stationair schroef volledig in en vervolgens weer 1,5 slag uit (dit is de horizontale stelschroef), draai de luchtschroef volledig in en vervolgens weer 1,5 slag uit (dit is de verticale stelschroef) start de motor opnieuw.

Stel de stationair schroef (horizontaal) zo in dat de motor stabiel draait op een zo laag mogelijk toerental.

Stel de luchtschroef (verticaal) zo af dat de motor op een zo hoog mogelijk toerental loopt.

stel de stationair schroef (horizontaal) weer uit tot dat de motor stabiel draait op een zo laag mogelijk toerental.

Herhaal deze procedure nu voor de andere carburateur.

Druk beide bougiedoppen er weer op en start de motor opnieuw

Stel de stationaire stelschroeven (horizontaal) van beide carburateurs gelijkmatig af, tot dat de motor stabiel loopt op een zo laag mogelijk toerental

Zet de motorfiets op de midden standaard (indien de motorfiets een aangedreven zijspan wiel heeft, krik deze dan op) wees er zeker van dat de motor stabiel staat!

Start de motor en zet hem in de 4e versnelling geef gas tot 40 KM/U en zorg dat u het gashandvat niet meer verdraaid, dit is het makkelijkste te doen door een ty-rib om het gashandvat en de voorremhendel te trekken.

Trek met een goed geïsoleerde tang een bougie dop er af en noteer precies de snelheid die de snelheidsmeter na 10 seconden aangeeft.

Druk nu de bougiedop er weer op en trek de bougiedop van de andere cilinder er af, dit alles natuurlijk met die zelfde goed geïsoleerde tang.

Verdraai de gashendel niet!

Stel nu de gaskabel aan de lopende kant af tot dat de snelheid exact overeen komt met de snelheid die genoteerd is toen de motor op de andere cilinder liep.

Ondanks dat wij de grootst mogelijke zorg dragen voor de correctheid van alle informatie is www.uralonderdelen.nl niet aansprakelijk voor eventuele schade die ontstaat na het gebruik van onze informatie